måndag 6 maj 2013

Ruter på fröken

Jotack, det är ruter både på och i fröken! Min sexåring vet vad hon vill, hon. Och humöret svänger lika fort som lillebror nyser, men när hon fick den här nya singoallatunikan var livet på topp.  Hon älskar att få nya kläder, lillasyster.

Mönstret till toppen har jag ritat själv.  Jag ville ha en variant med rynk men inte så mycket puffärm, men så här i efterhand funderar jag på om det inte skulle varit lite puff på ärmen ändå.  Tunikan är sydd i en mjuk jersey från Liandlo (tror det är Lillestoffs?).  För att det skulle hända något mer på den stickade jag ned sömmarna med regnbågsfärgad top coversöm.

Visst passar den fint ihop med de ärvda Kokalalplaggen hon har till? :)

Mönster:
Eget, strl 122 BV +16

Material:
Jersey med bomull/lycra köpt hos Liandlo.

Bäst just nu:
Projekt sommarkläder är påbörjat!

Sämst just nu:
Det måste vara jobbigt att vara sex år.  Att svänga mellar eufori och raseri på bara några sekunder.  Och så tillbaka igen.  Det är i alla fall jobbigt att vara mamma till en sexåring.  Och alldeles underbart emellanåt.

8 kommentarer:

od Andulky sa...

Underbar! Förstås att hon är nöjd ;-)
Kram

Ugglan sa...

Jättefint! Jag skulle också vara glad.

Susanna sa...

Underbar tunika!

Nu äntligen börjar jag fatta vad dina inlägg i konstruktion handlar om! Förut fattade jag nada! :) Men nu så!

Smilla sa...

Härlig tunika!
Håller fullt och fast med dig både 6-årigar och dess mammor ;)
Varje dag är en överaskning!

Annwes sa...

Søt tunika, var fint også med kontrast-top cover-saumen også! Heile antrekket var fint saman. Du inspirerer, takk for at du deler!

Åsa Tidqvist sa...

Jag förstår dig precis, min sexåring som snart blir sju är likadan, har tänkt samma tanke, tänk att svänga så i humör och känslor varje dag...
Då kanske det hjälper lite att få så fina kläder! =)

Annikwa sa...

Supersnygg kombo, jag förstår att hon är nöjd!

Fangoria sa...

Verkligen fin!
Ja jag har en blivande sexåring här i huset, vi får se hur det ska gå, haha! Tjurig vad gäller val av kläder är han i alla fall, det ska vara "coolt"! ;)